FAQ

Hebben jullie alle onderdelen op voorraad?

Voor de meest voorkomende merken (denk aan Apple, Samsung, Huawei) hebben wij over het algemeen bijna alle onderdelen altijd op voorraad. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een onderdeel op is. Om hier zeker van te zijn kunt u ons hier altijd even voor opbellen om dit door te nemen!

Wanneer hebben jullie tijd voor reparatie? Of moet ik hiervoor een afspraak maken?

Bij ons kunt u zowel op afspraak als zonder afspraak binnen lopen voor een telefoon reparatie! Onze openingstijden kunt u terugzien onder het kopje ‘contact’.

Zijn alle reparaties klaar terwijl u wacht?

Voor de meeste toestellen is dit van toepassing. Mocht dit echter niet het geval zijn dan wordt dat direct aan u doorgegeven en besproken!.

Wanneer komt de garantie na een reparatie te vervallen?

Meest voorkomende schades die buiten de garantiebepalingen vallen:

  • Vochtschade
    Aan de binnenkant van het toestel of tablet is er op het elektronisch binnenwerk corrosie aangetroffen. Deze vochtschade ontstaat door invloeden van buitenaf. Dit kan verschillende oorzaken hebben, het toestel kan in het water vallen of in aanraking komen met een andere vloeistof. Maar vochtschade kan ook ontstaan wanneer een toestel in een vochtige ruimte wordt gebruikt, bijvoorbeeld sauna, badkamer ed.) Sterke temperatuurswisselingen, zweet of klamme handen kunnen vochtschade veroorzaken. Deze vochtschade ontstaat dus bij het onjuist gebruiken van je toestel of tablet en valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van de Reparatie Discounter.
  • Valschade
    Wanneer een toestel of tablet valt of ergens tegenaan stoot, ontstaat er valschade. Een klein stootje is al voldoende om de printplaat te breken. Uw toestel of tablet kan niet of nauwelijks meer functioneren, wanneer de verbinding tussen de verschillende onderdelen in het toestel verbroken zijn ten gevolge van valschade. Het kan echter wel zo zijn dat de behuizing nog volledig intact is, maar het toestel of tablet toch valschade heeft. Valschade valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van de Reparatie Discounter.
  • Drukschade
    Ontstaat wanneer er druk van buitenaf op een toestel of tablet ontstaat kan er drukschade ontstaan. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld wanneer je op je toestel of tablet gaat zitten. Ook deze schade is niet altijd meteen zichtbaar van buitenaf. In sommige gevallen is het wel te herkennen aan vlekken of verkleuringen die op het display verschijnen. Bij de meeste smartphones is dit te merken aan een blauw/paars achtige olie vlek. Bij drukschade kan zelfs de printplaat aangetast worden, waardoor het contact tussen de verschillende componenten verslechterd. Hierdoor kan het voorkomen dat bepaalde functies van uw tablet of toestel uitvallen. Drukschade valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van de Reparatie Discounter.
Hoe lang duurt een reparatie?

Dit is per reparatie verschillend. Vaak 30 minuten. U hoeft nooit onnodig te wachten. Uw telefoon wordt direct gerepareerd. Van de meest voorkomende telefoons hebben we altijd onderdelen op voorraad.

Wat is het verschil tussen AA+ en OEM?

Het verschil zit met name in kleurcontrasten. Daarnaast reageren AA+ schermen minder snel op aanrakingen waardoor het reactie vermogen van zo’n scherm wat ‘trager’ aanvoelt.

Kan ik een offerte ontvangen voor mijn verzekering?

U kunt hiervoor altijd een mail naar ons versturen met uw gegevens zodat wij een offerte op maat kunnen maken.

Er zit een barst in mijn scherm, wanneer kan ik die laten maken?

U kunt hier ten alle tijden contact met ons voor opnemen. Mocht dit buiten onze openingstijden zijn, dan kunt u elke dag tot 23:00 uur contact met ons opnemen via de chat.

Kan ik een afspraak maken voor een reparatie?

Uiteraard is dit mogelijk.

Wat moet ik doen als mijn telefoon kapot gaat nadat ik een reparatie bij jullie heb laten uitvoeren?

U dient hiervoor altijd voor even terug te komen naar onze winkel, wellicht heeft u nog recht op garantie. Valt deze nieuwe ‘schade’ niet onder de garantie, dan zullen wij uiteraard een passende oplossing met u vinden!

Hoe lang heb ik garantie op een reparatie?

Aangezien wij zeker zijn van onze zaken, bieden wij standaard 6 maanden garantie op de vervangen onderdelen die gebruikt zijn om uw telefoon te repareren. Hier vallen uiteraard wel val/stoot en water schade buiten.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt
0